Uraloğlu duyurdu: 11 Türk gemisi Hürmüz Boğazı’ndan çıktı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki Türk sahipli gemilerin son durumuna ilişkin yazılı bir açıklamada bulundu. Bölgedeki gelişmelerin yakından takip edildiğine işaret eden Bakan Uraloğlu, savaşın başından beri Basra Körfezi’nde bulunan “Yasa Moon” ve “Nejat” isimli Türk sahipli gemilerin 21 Haziran sabahı itibarıyla Hürmüz Boğazı’ndan güvenli şekilde çıkış yaptığını duyurdu. Türk sahipli gemilerin güvenliğinin öncelikli konu olduğunu vurgulayan Bakan Uraloğlu, savaşın başlamasından bu yana Türk sahipli 11 geminin Hürmüz Boğazı’ndan geçerek Körfez’den ayrıldığını kaydetti. Bölgedeki gelişmelerin ilgili kurumlarla koordinasyon içerisinde anlık olarak takip edildiğinin altını çizen Uraloğlu, ihtiyaç duyulan durumlarda gemi işletmecileriyle de sürekli temas…

Muhalefet açığı büyüyor

ASLIHAN ALTAY KARATAŞ / ANKARA – Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, ATO Congresium’da düzenlenen “Bu Sevdanın Adı Ankara” adlı AK Parti Ankara Teşkilat Buluşması programına katıldı. Programda CHP’den istifa eden Haymana Belediye Başkanı Levent Koç, AK Parti’ye katıldı. Koç’a parti rozetini bizzat takan Erdoğan, özetle şunları söyledi: CUMHURİYETİN EN BAŞARILI KADROSU: ‘İhracatımızı 36 milyar dolardan 275 milyar dolar seviyesine, turizm gelirimizi 12.4 milyar dolardan 65 milyar dolar seviyesine, savunma ihracatımızı 248 milyon dolardan 11 milyar dolar seviyesine, milli gelirimizi 236 milyar dolardan 1.6 trilyon dolara çıkaracağız’ desek hayal tacirliği yapmakla itham edilirdik. Türkiye’yi önce bölgesel bir güç sonra da küresel siyasetin…