Türkiye’den yüzlerce ülkeye süt ve peynir ihracatı

ASÜD Başkanı Harun Çallı: IDF, Dünya Süt Günü’nü Sürdürülebilir Beslenmenin Temeli Olarak Tanımladı

Ambalajlı Süt ve Süt Ürünleri Sanayicileri Derneği (ASÜD) Başkanı Harun Çallı, Uluslararası Süt Federasyonunun (IDF), “1 Haziran Dünya Süt Günü”nü sürdürülebilir beslenmenin temeli olarak tanımladığını söyledi. Türkiye’nin, küresel ligde önemli bir süt üreticisi olduğuna işaret eden Çallı, süt ve süt ürünleri sektörünün, ülkenin ekonomisine önemli katkılar sunduğunu belirtti.

Çallı, süt ve süt ürünleri ihracatının dalgalı bir seyir izlediğini vurgulayarak, “Süt ve süt ürünleri ihracatında artan bir ivme yakalamayı hedefliyoruz. 2024 yılı itibarıyla süt ürünleri ihracatımız yaklaşık 500 milyon dolar oldu. Peynir, dondurma, tereyağı ve UHT süt gibi ürünler, başta Orta Doğu ve Asya olmak üzere 100’den fazla ülkeye ihraç ediliyor. 42 tesisimiz, AB’ye ihracat yapabiliyor. Bu başarının arkasındaysa hijyenik, izlenebilir ve ambalajlı üretim yapan sanayi tesislerimizin, uluslararası standartlardaki yatırımları, üretim gücü yatıyor.” ifadelerini kullandı.

İhracatı artırmak için çiğ süt kalitesinin yükseltilmesi gerektiğini belirten Çallı, süt ürünleri ihracatı artınca çiğ sütte üretim fazlasının ortadan kalkacağını kaydetti.

‘Sektörün İhracatı Daha da Yukarı Taşıma Potansiyeli Var’

İhracatın, 2021 ve 2022 yıllarında 500 milyon doları aştığını hatırlatan Çallı, sektörün mevcut ihracatı daha da yukarı taşıma potansiyeli olduğunu vurguladı. Çallı, sektörde yapılan ithalatın ise ihracata göre düşük seyrettiğini ifade ederek, geçen yıl 102,7 milyon dolar, bir önceki yıl ise 130,7 milyon dolarlık ithalat olduğunu aktardı.

Süt sektörünün, Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından sürekli denetlendiğinin altını çizen Çallı, tüketicilerin denetimi yapılmış ambalajlı ürünleri tercih etmesi gerektiğini dile getirdi. Çallı, sütlü içeceklerin ve atıştırmalıkların, yaş grubu fark etmeksizin geniş bir tüketici kitlesine hitap ettiğini sözlerine ekledi.

Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre 2020-2025 döneminde süt ve süt ürünleri ihracatı verileri şöyle:

  • (dolar) 2020: 371.587.239
  • 2021: 507.156.075
  • 2022: 610.877.488
  • 2023: 390.617.989
  • 2024: 489.484.004
  • 2025 (Ocak-Nisan): 157.242.948
  • İthalat: 85.273.176
  • 55.724.528
  • 83.708.994
  • 130.753.752
  • 102.685.669
  • 23.926.37

Related Posts

İktidar övünüyor ama işçi haklarında yerimiz değişmiyor: Yine en kötüler arasındayız!

İktidar çalışma yaşamında “reformlar” yaptığını savunurken, Türkiye yine işçi hakları açısından dünyanın en kötü 10 ülkesi arasında yer aldı.

Borsa İstanbul’da sert yükseliş

BIST 100 endeksi, günün ilk yarısında bankacılık hisseleri öncülüğünde 9.265 puana kadar yükseldi. Enflasyon verisinin beklentilerin altında gelmesi yatırımcıda alım iştahını artırırken, bankacılık endeksi yüzde 6’yı aşan kazançla dikkat çekti.

Bazı çimento şirketlerine 72 milyon lira rekabet cezası

Rekabet Kurulu, Malatya’da faaliyet gösteren hazır beton, çimento ve agrega firmalarına yönelik soruşturmada bazı teşebbüslere yaklaşık 72 milyon lira idari para cezası verilmesini kararlaştırdı.

Emtia piyasalarında tarife belirsizlikleri baskı oluşturdu

Emtia fiyatlarında tamamlanan haftada, tarife gelişmeleri, ABD Başkanı Donald Trump’ın Çin’e yönelik suçlamaları ve açıklanan makroekonomik veriler etkili oldu.

Destek paketiyle ‘bereket’ yağacak

Gençler ve kadınlar başta olmak üzere üreticileri hayvancılık konusunda teşvik ederek üretimi sürdürülebilir hale getirmek amacıyla çizilen yol haritası kapsamında hayata geçirilen ‘Kırsalda Bereket Hayvancılığa Destek’ projesinin ilk aşamasında belirlenen 4 bin 351 hak sahibine hayvanları teslim edilecek.

Otomotive endüstrisi Geely ile dönüşüyor: Yapay zeka destekli akıllı araçlara ilk adım!

Geely, yakın zamanda çığır açan “ Akıllı Araçlar için Entegre Yapay Zeka ” teknoloji sistemini tanıttı . Yapay zeka tabanlı bir işletim sistemine dayanan bu sistem, hem tüketicileri hem de kurumsal kullanıcıları kapsıyor ve hava, uzay ve karayı …