Elektrikli Araçların Yaygınlaşmasıyla Şarj Altyapısındaki Sorunlar Artıyor
Elektrikli araç sayısının artmasıyla birlikte, şarj altyapısında yaşanan sorunlar kullanıcı deneyimini olumsuz yönde etkiliyor. Uzmanlar, bu sorunlara karşı proaktif önlemler alınması gerektiğini vurguluyor.
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun “Şarj Hizmeti Piyasası Aylık İstatistikleri” raporuna göre, nisanda toplam şarj istasyonu kurulu gücü yüzde 3,8 artarak 2 bin 84 megavata yükseldi. Aynı dönemde toplam elektrikli araç sayısı yüzde 5 artışla 231 bin 474’e ulaştı.
Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre, nisanda trafiğe kaydı yapılan elektrikli otomobil sayısı geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 91,1 artarak 11 bin 173’e çıktı. Ocak-nisan döneminde trafiğe kaydı yapılan elektrikli araç sayısı yıllık bazda yüzde 78,5 artış gösterdi. Bu rakam, toplam araç sayısının yüzde 13,1’ine denk geliyor.
Bu hızlı büyüme, kullanıcıların karşılaştığı sorunları artırırken çözüm arayışlarını da beraberinde getiriyor.
Problemler Yoğun Saatlerde Daha Belirgin Hale Geliyor
Türkiye Elektrikli ve Hibrid Araçlar Derneği (TEHAD) Başkanı Berkan Bayram, araç sayısındaki artışla birlikte şarj altyapısının da geliştiğini ancak kullanıcıların özellikle yoğun saatlerde ciddi sorunlarla karşı karşıya kaldığını belirtti. Uzun sıra bekleme, teknik aksaklıklar ve şarj standartlarındaki uyumsuzluklar gibi sorunlar kullanıcıları zor durumda bırakabiliyor.
Bayram, şarj işlemi sırasında yaşanan sorunlara karşı bazı temel kontroller yapılmasını önererek, sorunun devamı halinde ilgili firmanın müşteri hizmetlerine başvurulması gerektiğini vurguladı.
TEHAD olarak kullanıcıları bilinçlendirmek amacıyla eğitim seminerleri düzenlediklerini belirten Bayram, yerel ve merkezi otoritelerin çözüm önerilerine kulak vermesinin önemine dikkat çekti. Ayrıca, doğru şarj ünitesinin konumlandırılması, kullanıcı dostu ara yüzlerin geliştirilmesi ve şarj firmaları arasındaki fiyat farklarının makul seviyede tutulması gerektiğini ifade etti.